'Dirençli ve güvenli' Gemlik için dönüşüm başlıyor
'Dirençli ve güvenli' Gemlik için dönüşüm başlıyor
Bursa’nın dirençli bir kent haline gelmesi için birçok proje geliştiren Büyükşehir Belediyesi, Türkiye'nin en riskli deprem kuşağında yer alan yaşam alanlarından Gemlik ilçesinde önemli bir çalışmayı hayata geçiriyor. 10 hektarlık alanda yürütülecek kentsel dönüşüm çalışmalarıyla gelecek nesillere sağlıklı, dayanıklı ve yaşanabilir bir Gemlik bırakılması hedefleniyor.
Haber Giriş Tarihi: 12.09.2025 16:52
Haber Güncellenme Tarihi: 12.09.2025 16:53
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bbursa.com
Birinci derece deprem kuşağında yer alan Bursa'yı depremin yıkıcı etkilerine karşı daha dirençli hale getirmek için çalışmalar yürüten Büyükşehir Belediyesi, Kuzey Anadolu Fay Hattı üzerinde bulunan Gemlik’te de kentsel dönüşüm çalışmalarını sürdürüyor. Bu çerçevede Bursa Büyükşehir Belediyesi, Gemlik Belediyesi, BURKENT ve GEMTAŞ iş birliği ile Gemlik’in Yeni ve Orhaniye mahallelerinde bulunan yaklaşık 10 hektarlık alanda yürütülecek kentsel dönüşüm çalışmaları için protokol imzalandı. Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, BURKENT ve GEMTAŞ yöneticilerinin katılımıyla imzalanan protokol ile bölgedeki sağlıksız ve riskli yapıların yenilenmesi, sosyal bütünleşmeyi güçlendirecek yaşam alanlarının oluşturulması ve sürdürülebilir, sağlıklı bir kentsel çevre inşa edilmesi hedefleniyor.
"Güvenli yaşam alanları oluşturmak için çalışacağız"
Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Gemlik Belediyesi ile birlikte ilçenin geleceğini güvence altına almak adına önemli bir adım attıklarını belirtti. 10 hektar gibi geniş bir alan için yapılan protokolün kentteki diğer alanlar için örnek teşkil edeceğini vurgulayan Başkan Bozbey, "İmzaladığımız protokol ile ortaya koyulacak olan kentsel dönüşüm projeleri, önemli bir başlangıç niteliğinde olacak. Depreme dayanıklı yapı stokunun oluşturulması en önemli amacımız. Gelecek nesillere, sağlıklı, dayanıklı ve yaşanabilir bir Gemlik bırakmayı hedefliyoruz. Gemlik’in hem daha modern hem de daha güvenli bir yaşam alanına dönüşmesi için kararlılıkla çalışacağız. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Bursa’ya ve Gemlik’e hayırlı olsun" dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
'Dirençli ve güvenli' Gemlik için dönüşüm başlıyor
Bursa’nın dirençli bir kent haline gelmesi için birçok proje geliştiren Büyükşehir Belediyesi, Türkiye'nin en riskli deprem kuşağında yer alan yaşam alanlarından Gemlik ilçesinde önemli bir çalışmayı hayata geçiriyor. 10 hektarlık alanda yürütülecek kentsel dönüşüm çalışmalarıyla gelecek nesillere sağlıklı, dayanıklı ve yaşanabilir bir Gemlik bırakılması hedefleniyor.
Birinci derece deprem kuşağında yer alan Bursa'yı depremin yıkıcı etkilerine karşı daha dirençli hale getirmek için çalışmalar yürüten Büyükşehir Belediyesi, Kuzey Anadolu Fay Hattı üzerinde bulunan Gemlik’te de kentsel dönüşüm çalışmalarını sürdürüyor. Bu çerçevede Bursa Büyükşehir Belediyesi, Gemlik Belediyesi, BURKENT ve GEMTAŞ iş birliği ile Gemlik’in Yeni ve Orhaniye mahallelerinde bulunan yaklaşık 10 hektarlık alanda yürütülecek kentsel dönüşüm çalışmaları için protokol imzalandı. Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, BURKENT ve GEMTAŞ yöneticilerinin katılımıyla imzalanan protokol ile bölgedeki sağlıksız ve riskli yapıların yenilenmesi, sosyal bütünleşmeyi güçlendirecek yaşam alanlarının oluşturulması ve sürdürülebilir, sağlıklı bir kentsel çevre inşa edilmesi hedefleniyor.
"Güvenli yaşam alanları oluşturmak için çalışacağız"
Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Gemlik Belediyesi ile birlikte ilçenin geleceğini güvence altına almak adına önemli bir adım attıklarını belirtti. 10 hektar gibi geniş bir alan için yapılan protokolün kentteki diğer alanlar için örnek teşkil edeceğini vurgulayan Başkan Bozbey, "İmzaladığımız protokol ile ortaya koyulacak olan kentsel dönüşüm projeleri, önemli bir başlangıç niteliğinde olacak. Depreme dayanıklı yapı stokunun oluşturulması en önemli amacımız. Gelecek nesillere, sağlıklı, dayanıklı ve yaşanabilir bir Gemlik bırakmayı hedefliyoruz. Gemlik’in hem daha modern hem de daha güvenli bir yaşam alanına dönüşmesi için kararlılıkla çalışacağız. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Bursa’ya ve Gemlik’e hayırlı olsun" dedi.
Son Haberler
Kestel Belediyesi'nden çocuklara karne hediyesi
Bursa'da "Yeğenin zor durumda" yalanıyla altın vurgunu
Bursa’da Tanpınar Ruhu Yeniden Canlandı
Uluabat Gölü çekildi; hobi evlerinin son durumu havadan görüntülendi
Yollar kan gölü : 5 ayda 776 ocağa ateş düştü
İnegöl'de yollar yenileniyor
4 ülkeden gelen 180 sporcu, Bursa’daki Kyokushin Kupası’nda buluştu
İnegöl'de altyapı hamlesi
Dirk Kuyt, 11 yıl sonra Fenerbahçe’ye döndü
Nilüferli miniklerin mezuniyet sevinci
Bursa’da korku dolu anlar kamerada
Sahipsiz sokak hayvanları tedavi merkezi ve doğal yaşam alanı, öğrencileri ağırladı
Bursa'da düzensiz göç denetimi: 3 bin 25 kişi sorgulandı
Osmangazi Belediyesi’nden Haşerelere Karşı Etkin Mücadele
Bursa'da film gibi takip