Bursa'da Sultan Çelebi Mehmed Han, vefatının 605. yılında dualarla anıldı
Bursa'da Sultan Çelebi Mehmed Han, vefatının 605. yılında dualarla anıldı
Osmanlı Devleti'nin ikinci kurucusu olarak kabul edilen Sultan Çelebi Mehmed Han, vefatının 605. sene-i devriyesinde Bursa'daki Yeşil Türbe'de düzenlenen programla anıldı. Kur'an-ı Kerim tilavetinin ardından dua edilirken, programa katılanlara pilav ikramında bulunuldu.
Haber Giriş Tarihi: 25.06.2026 16:59
Haber Güncellenme Tarihi: 25.06.2026 16:59
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bbursa.com
Bursa'da Kültür ve Turizm Bakanlığı koordinesinde, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Bursa Valiliği, Bursa İl Müftülüğü, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Bursa 700 Yıl iş birliğinde, Sultan Çelebi Mehmed Han'ın vefatının 605. sene-i devriyesi dolayısıyla anma programı düzenlendi.
Yeşil Külliyesi'nde bulunan Yeşil Türbe'de gerçekleştirilen program, Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başladı. Ardından Sultan Çelebi Mehmed Han ve tüm şehitler için dua edildi.
Anma programına Bursa Vali Yardımcısı Rıza Gençoğlu, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Numan Çakır, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Bursa Vakıflar Bölge Müdürü Dr. Haluk Yıldız, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Kâmil Özer, Bursa Muş Eğitim ve Hizmet Vakfı (BUMEV) Başkanı Ahmet Akın ile BUMEV Yönetim Kurulu üyeleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Programın sonunda katılımcılara geleneksel pilav ikramı yapıldı. Sultan Çelebi Mehmed Han, kabri başında edilen dualarla vefatının 605. yılında rahmet ve minnetle yad edildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Bursa'da Sultan Çelebi Mehmed Han, vefatının 605. yılında dualarla anıldı
Osmanlı Devleti'nin ikinci kurucusu olarak kabul edilen Sultan Çelebi Mehmed Han, vefatının 605. sene-i devriyesinde Bursa'daki Yeşil Türbe'de düzenlenen programla anıldı. Kur'an-ı Kerim tilavetinin ardından dua edilirken, programa katılanlara pilav ikramında bulunuldu.
Bursa'da Kültür ve Turizm Bakanlığı koordinesinde, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Bursa Valiliği, Bursa İl Müftülüğü, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Bursa 700 Yıl iş birliğinde, Sultan Çelebi Mehmed Han'ın vefatının 605. sene-i devriyesi dolayısıyla anma programı düzenlendi.
Yeşil Külliyesi'nde bulunan Yeşil Türbe'de gerçekleştirilen program, Kur'an-ı Kerim tilavetiyle başladı. Ardından Sultan Çelebi Mehmed Han ve tüm şehitler için dua edildi.
Anma programına Bursa Vali Yardımcısı Rıza Gençoğlu, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Numan Çakır, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, Bursa Vakıflar Bölge Müdürü Dr. Haluk Yıldız, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Kâmil Özer, Bursa Muş Eğitim ve Hizmet Vakfı (BUMEV) Başkanı Ahmet Akın ile BUMEV Yönetim Kurulu üyeleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Programın sonunda katılımcılara geleneksel pilav ikramı yapıldı. Sultan Çelebi Mehmed Han, kabri başında edilen dualarla vefatının 605. yılında rahmet ve minnetle yad edildi.
Son Haberler
Bursa POMEM'de 32. dönem mezuniyet coşkusu
Venezuela’da depremi yaşayan Türk: "Her yer cehennem, her yer yıkıldı"
Nilüfer’de caz esintisi başladı
Tır ile motosiklet çarpıştı: 1 ağır yaralı
Çalı’da kadınların el emeği eserleri sergiye çıktı
Bursaspor’da yeni sezon mesaisi Cumartesi günü başlıyor
ABD'den Türkiye'ye şifa için geldi
Sağlıklı yaşayan insanların ortak özellikleri
Seyir halindeki aracın kaputunda yılan paniği
İş ve burs vaadiyle hesap avına çıkan şebekeye film gibi operasyon
Venezuela’da meydana gelen 7.2 ve 7.5 büyüklüğündeki depremler yıkıma yol açtı
Çocuklar eskimeyen oyunlarla doyasıya eğlendiler
Bursa’da çiftlik yangını: 4 büyükbaş hayvan telef oldu
Bursa'da ormanlara girişler yasaklandı
Başkan Vekili Biba: "Mustafakemalpaşa hak ettiği hizmetleri alacak"