Bursa'da Yıldırım Belediyesi’nin başlattığı ‘Plastiksiz Yıldırım Projesi’, kütüphanelerden sonra okullarda da devam ediyor. Proje kapsamında 1 milyon şişe plastik şişe tasarrufu sağlanırken, yıllık hedef ise 50 milyon plastik şişenin kullanımının önüne geçmek.
Haber Giriş Tarihi: 24.04.2025 16:33
Haber Güncellenme Tarihi: 24.04.2025 16:34
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bbursa.com
Yıldırım Belediyesi, çevre ve doğayı koruma alanlarında farkındalık oluşturan projelerine devam ediyor. Plastik şişe kullanımını azaltmak için daha önce Mümine Şeremet Uyumayan Kütüphanesi’nde başlatılan ‘Plastiksiz Yıldırım’ projesi şimdi ilçe genelindeki 75 okulda hayata geçirilecek. Proje kapsamında plastik su şişesi kullanımını azaltmak için öğrencilere sağlıklı hijyenik kullanımlı mataralar dağıtılırken okullara ise su arıtma cihazı kurulacak.
75 okulda uygulanacak
Projenin startının verildiği Nuri Erbak Ortaokulu’nda düzenlenen tanıtım toplantısına Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz’ın yanı sıra Milli Eğitim İl Müdür Yardımcısı Yunus Bulut Yıldırım İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Sevinç, Nuri Erbak Ortaokulu Müdürü Taha Karagöz, öğretmen ve öğrenciler katıldı. Yıldırım’ın gerçek sahiplerinin çocuklar ve gençler olduğunu vurgulayan Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, "Bugün Yıldırım Belediyesi olarak, çevre bilinciyle attığımız adımlara bir yenisini daha ekliyoruz. Plastik kullanımını azaltmak bir tercihten öte, bir sorumluluktur. Bu bizim gençlerimize, yarınlara karşı olan sorumluğumuz. Çevreye duyarlı bir yaşam biçimini küçük yaşta öğrenen ve hayatına geçiren bir nesil yetiştiriyoruz. Sizlere çelik termoslar dağıtıyoruz, okullarımıza su arıtma cihazları kuruyoruz. Böylece hem sağlıklı suya ulaşıyor hem de plastik atıkları azaltıyoruz" dedi.
Hedef 50 milyon
Plastiğin doğada kaybolmayan bir yük, geleceğe bırakılmaması gereken bir miras olduğuna işaret eden Başkan Yılmaz, "Projemiz kapsamında bugüne kadar 1 milyon plastik su şişesi kullanımın önüne geçtik. Projemizin hedefi; Yıldırım’da 50 milyon plastik su şişesinin kullanımının önüne geçmek. Her 10 şişenin yapımı için 1 litre petrol, 420 litre doğalgaz ve bunun doğadan kaybolmasının yüzlerce yıl sürdüğü düşünüldüğünde bu projemizin önemi daha iyi anlaşılacaktır. Sizler alacağınız küçük önlemler ve kullanmadığınız her bir plastik şişe ile daha yaşanabilir bir dünya için önemli katkılar sağlayacaksınız" ifadelerini kullandı.
Böyle anlamlı bir projenin kendi okullarından başlatılmasından duyduğu memnuniyeti dile getiren Müdürü Taha Karagöz, Yıldırım Belediyesi ve Başkan Oktay Yılmaz’a teşekkür etti. Konuşmaların ardından Başkan Yılmaz ve öğrenciler proje kapsamında okul bahçesine yerleştirilen atık potalarına plastik şişe attı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Yeşil Şehir Yıldırım
Bursa'da Yıldırım Belediyesi’nin başlattığı ‘Plastiksiz Yıldırım Projesi’, kütüphanelerden sonra okullarda da devam ediyor. Proje kapsamında 1 milyon şişe plastik şişe tasarrufu sağlanırken, yıllık hedef ise 50 milyon plastik şişenin kullanımının önüne geçmek.
Yıldırım Belediyesi, çevre ve doğayı koruma alanlarında farkındalık oluşturan projelerine devam ediyor. Plastik şişe kullanımını azaltmak için daha önce Mümine Şeremet Uyumayan Kütüphanesi’nde başlatılan ‘Plastiksiz Yıldırım’ projesi şimdi ilçe genelindeki 75 okulda hayata geçirilecek. Proje kapsamında plastik su şişesi kullanımını azaltmak için öğrencilere sağlıklı hijyenik kullanımlı mataralar dağıtılırken okullara ise su arıtma cihazı kurulacak.
75 okulda uygulanacak
Projenin startının verildiği Nuri Erbak Ortaokulu’nda düzenlenen tanıtım toplantısına Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz’ın yanı sıra Milli Eğitim İl Müdür Yardımcısı Yunus Bulut Yıldırım İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Sevinç, Nuri Erbak Ortaokulu Müdürü Taha Karagöz, öğretmen ve öğrenciler katıldı. Yıldırım’ın gerçek sahiplerinin çocuklar ve gençler olduğunu vurgulayan Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, "Bugün Yıldırım Belediyesi olarak, çevre bilinciyle attığımız adımlara bir yenisini daha ekliyoruz. Plastik kullanımını azaltmak bir tercihten öte, bir sorumluluktur. Bu bizim gençlerimize, yarınlara karşı olan sorumluğumuz. Çevreye duyarlı bir yaşam biçimini küçük yaşta öğrenen ve hayatına geçiren bir nesil yetiştiriyoruz. Sizlere çelik termoslar dağıtıyoruz, okullarımıza su arıtma cihazları kuruyoruz. Böylece hem sağlıklı suya ulaşıyor hem de plastik atıkları azaltıyoruz" dedi.
Hedef 50 milyon
Plastiğin doğada kaybolmayan bir yük, geleceğe bırakılmaması gereken bir miras olduğuna işaret eden Başkan Yılmaz, "Projemiz kapsamında bugüne kadar 1 milyon plastik su şişesi kullanımın önüne geçtik. Projemizin hedefi; Yıldırım’da 50 milyon plastik su şişesinin kullanımının önüne geçmek. Her 10 şişenin yapımı için 1 litre petrol, 420 litre doğalgaz ve bunun doğadan kaybolmasının yüzlerce yıl sürdüğü düşünüldüğünde bu projemizin önemi daha iyi anlaşılacaktır. Sizler alacağınız küçük önlemler ve kullanmadığınız her bir plastik şişe ile daha yaşanabilir bir dünya için önemli katkılar sağlayacaksınız" ifadelerini kullandı.
Böyle anlamlı bir projenin kendi okullarından başlatılmasından duyduğu memnuniyeti dile getiren Müdürü Taha Karagöz, Yıldırım Belediyesi ve Başkan Oktay Yılmaz’a teşekkür etti. Konuşmaların ardından Başkan Yılmaz ve öğrenciler proje kapsamında okul bahçesine yerleştirilen atık potalarına plastik şişe attı.
Son Haberler
Makas atan otomobille birlikte iki araç dereye uçtu
Nilüfer'de katı atık tesisine karşı tek ses: "Çöplük istemiyoruz"
Yeşilçam'ın usta ismiydi... Kadir inanır hayatını kaybetti!
Yıldırım'da sokaklar çocuklar için dönüşüyor
Bursa Büyükşehir'den 17 ilçede aşure ikramı
Başkan Erkan Aydın Öğrencilere Karnelerini Verdi
Nilüfer Belediyesi stratejik planını güncelliyor
Ankara’daki NATO Zirvesi’nde 56 bin emniyet ve jandarma personeli görev yapacak
Bursa'da öğretmenlerden hakemlere şiddet
Kozahan'da masa ve sandalyeler yeniden toplatıldı
Vinç aracın üzerine devrildi, kepçe dereye uçtu: Korku dolu anlar kamerada
Gençler sordu Başkan Erol cevapladı
Minik ellerden Babasultan Parkı'na renkli dokunuş
Büyükşehir eliyle camiler yenileniyor
MİNİK ELLERDEN BABASULTAN PARKI’NA RENKLİ DOKUNUŞ!