Osmangazi'de 30 kilogramlık Kıbrıs bal kabağı yetiştirildi
Osmangazi'de 30 kilogramlık Kıbrıs bal kabağı yetiştirildi
Osmangazi Belediyesi iştiraki olan Gazi Tarım A.Ş. tarafından yürütülen ata tohumu çalışmalarında 30 kilograma ulaşan ağırlıklarda ilaçsız, kimyevi gübresiz doğal yöntemlerle Kıbrıs bal kabağı yetiştirildi.
Haber Giriş Tarihi: 05.01.2026 11:04
Haber Güncellenme Tarihi: 05.01.2026 11:07
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bbursa.com
Çiftçiye ve kırsala yönelik çalışmalar yürütmek, tarımsal kalkınmayı desteklemek amacıyla geçen yıl kurulan Gazi Tarım A.Ş, Osmanlı döneminden bu yana tarım sektörüne önemli katkılar sunan Hamidiye Tarım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine ait 10 dönümlük alanda deneme ve tohum üretimi yapıyor.
Ata tohumundan, ilaçsız ve kimyevi gübresiz yetiştirilen doğal sebzeler Osmangazi Belediyesi Kent Lokantaları'nda tüketilirken, elde edilen tohumlar özenle korunuyor.
Gazi Tarım A.Ş. Genel Müdürü Arca Atay, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın'ın tarımsal üretime ve çiftçinin refahının artırılmasına büyük önem verdiğini belirterek, bu çerçevede yerel tohum çeşitlerinin üretilip vatandaşlara sunulması, geliştirilmesi ve korunması amacıyla yaptıkları çalışmalarda bu yıl onlarca ata tohumunun üretimini yaptıklarını anlattı.
Bunlardan biri olan Kıbrıs bal kabağının tohumunu yurt dışı gezisinde bulup getirdiğini aktaran Atay, "Alanımızda ektik ve iyi verim aldık. Doğal yöntemlerle 30 kilograma ulaşan farklı ağırlıklarda Kıbrıs kabağı ürettik." dedi.
Kıbrıs bal kabağının çorbası ve böreğinin güzel olduğunu akaran Atay, "Şimdi bunların tohumlarını alacağız. Kıbrıs bal kabağı ile birçok ürünümüzün tohumlarını hazırlıyoruz. Osmangazi Belediyesi olarak ilk kez düzenlenecek mart ya da nisandaki tohum takas şenliğinde tohumlarımızı meraklılarıyla, üreticilerle buluşturacağız" diye konuştu.
Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ise 62 bin hektar yüzölçüme sahip ilçenin yaklaşık 16 bin hektarının tarım alanı olduğunu belirterek, bu potansiyelin en iyi şekilde değerlendirilmesi, çiftçilerin gelirinin artırılması için çalışmalar yürüttüklerini söyledi.
Tohum üretimiyle, pazarlama imkanlarının oluşturulması ve çiftçinin ürettiği üründen kazanmasının sağlanması amacıyla Belediye iştiraki Gazi Tarım ile bazı projeleri hayata geçirdiklerini dile getiren Aydın, ilkbaharda tohum ve fide destekleriyle çiftçinin yanında olmayı sürdüreceklerini kaydetti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Osmangazi'de 30 kilogramlık Kıbrıs bal kabağı yetiştirildi
Osmangazi Belediyesi iştiraki olan Gazi Tarım A.Ş. tarafından yürütülen ata tohumu çalışmalarında 30 kilograma ulaşan ağırlıklarda ilaçsız, kimyevi gübresiz doğal yöntemlerle Kıbrıs bal kabağı yetiştirildi.
Çiftçiye ve kırsala yönelik çalışmalar yürütmek, tarımsal kalkınmayı desteklemek amacıyla geçen yıl kurulan Gazi Tarım A.Ş, Osmanlı döneminden bu yana tarım sektörüne önemli katkılar sunan Hamidiye Tarım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine ait 10 dönümlük alanda deneme ve tohum üretimi yapıyor.
Ata tohumundan, ilaçsız ve kimyevi gübresiz yetiştirilen doğal sebzeler Osmangazi Belediyesi Kent Lokantaları'nda tüketilirken, elde edilen tohumlar özenle korunuyor.
Gazi Tarım A.Ş. Genel Müdürü Arca Atay, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın'ın tarımsal üretime ve çiftçinin refahının artırılmasına büyük önem verdiğini belirterek, bu çerçevede yerel tohum çeşitlerinin üretilip vatandaşlara sunulması, geliştirilmesi ve korunması amacıyla yaptıkları çalışmalarda bu yıl onlarca ata tohumunun üretimini yaptıklarını anlattı.
Bunlardan biri olan Kıbrıs bal kabağının tohumunu yurt dışı gezisinde bulup getirdiğini aktaran Atay, "Alanımızda ektik ve iyi verim aldık. Doğal yöntemlerle 30 kilograma ulaşan farklı ağırlıklarda Kıbrıs kabağı ürettik." dedi.
Kıbrıs bal kabağının çorbası ve böreğinin güzel olduğunu akaran Atay, "Şimdi bunların tohumlarını alacağız. Kıbrıs bal kabağı ile birçok ürünümüzün tohumlarını hazırlıyoruz. Osmangazi Belediyesi olarak ilk kez düzenlenecek mart ya da nisandaki tohum takas şenliğinde tohumlarımızı meraklılarıyla, üreticilerle buluşturacağız" diye konuştu.
Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ise 62 bin hektar yüzölçüme sahip ilçenin yaklaşık 16 bin hektarının tarım alanı olduğunu belirterek, bu potansiyelin en iyi şekilde değerlendirilmesi, çiftçilerin gelirinin artırılması için çalışmalar yürüttüklerini söyledi.
Tohum üretimiyle, pazarlama imkanlarının oluşturulması ve çiftçinin ürettiği üründen kazanmasının sağlanması amacıyla Belediye iştiraki Gazi Tarım ile bazı projeleri hayata geçirdiklerini dile getiren Aydın, ilkbaharda tohum ve fide destekleriyle çiftçinin yanında olmayı sürdüreceklerini kaydetti.
Son Haberler
Yenişehir'e yeni Jandarma karakolu
Bursa'da tarihi İç Fidan Han acil restorasyon bekliyor
Karacabey'de yüzme havuzları kapılarını açtı
Bursa’da bin polisle dev huzur operasyonu...
Şehit Üsteğmen Mesut Beyazıtlı İlkokulu’nda açık hava sineması keyfi
Kestel Belediyesi'nden çocuklara karne hediyesi
Bursa'da "Yeğenin zor durumda" yalanıyla altın vurgunu
Bursa’da Tanpınar Ruhu Yeniden Canlandı
Uluabat Gölü çekildi; hobi evlerinin son durumu havadan görüntülendi
Yollar kan gölü : 5 ayda 776 ocağa ateş düştü
İnegöl'de yollar yenileniyor
4 ülkeden gelen 180 sporcu, Bursa’daki Kyokushin Kupası’nda buluştu
İnegöl'de altyapı hamlesi
Dirk Kuyt, 11 yıl sonra Fenerbahçe’ye döndü
Nilüferli miniklerin mezuniyet sevinci