Çevre ve geri dönüşüm konusunda geliştirdiği projelerle adından sıkça söz ettiren Osmangazi Belediyesi, ilçenin dört bir yanını kapı kapı dolaşarak ambalaj atığı topluyor.
Haber Giriş Tarihi: 20.10.2025 10:22
Haber Güncellenme Tarihi: 20.10.2025 10:22
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bbursa.com
Osmangazi Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü, modern, temiz ve sürdürülebilir bir Osmangazi için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Bu kapsamda ekipler, haftanın altı günü 136 mahallede düzenli olarak ziyaretler gerçekleştiriyor. Vatandaşların kapılarının önünden poşetli sistemle ambalaj atıklarını toplayan ekipler, aynı zamanda anons sistemiyle bilgilendirme yaparak uygulamaya teşvik ediyor.
Çevreye duyarlı çalışmalarını hız kesmeden sürdürdüklerini söyleyen İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü Rüveyşa Burça Turan, "Bizler, ilçemizin çeşitli bölgelerinde 10 adet ambalaj atığı toplama aracımız ve 3 adet mobil atık getirme aracımızla hizmet veriyoruz. Vatandaşlarımızda gelen talepler doğrultusunda ambalaj atıkları için kutu poşetler bırakıyor, belirlenen günlerde bu atıkların kapı önüne çıkarılmasını sağlıyoruz. Sadece toplamakla kalmıyor, anons sistemiyle vatandaşlarımızı bilgilendiriyoruz. Bursa’da en fazla atık toplayan belediye konumundayız. Günlük 20-25 ton karışık ambalaj topluyoruz. Bu da aylık 600-650 ton aralığında bir miktara karşılık geliyor. Topladığımız tüm atıklar, Sıfır Atık Yönetmeliği ve Ambalaj Atıkları Kontrol Yönetmeliği kapsamında lisanslı toplama-ayırma tesislerine gönderiliyor. Burada atıklar kağıt, karton, plastik, metal ve cam olarak ayrılıp lisanslı geri dönüşüm tesislerine iletilerek, hem ekonomiye hem de çevreye kazandırılıyor" dedi.
Uygulamadan büyük memnuniyet duyan vatandaşlar ise Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür etti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Osmangazi’de sıfır atık seferberliği
Çevre ve geri dönüşüm konusunda geliştirdiği projelerle adından sıkça söz ettiren Osmangazi Belediyesi, ilçenin dört bir yanını kapı kapı dolaşarak ambalaj atığı topluyor.
Osmangazi Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü, modern, temiz ve sürdürülebilir bir Osmangazi için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Bu kapsamda ekipler, haftanın altı günü 136 mahallede düzenli olarak ziyaretler gerçekleştiriyor. Vatandaşların kapılarının önünden poşetli sistemle ambalaj atıklarını toplayan ekipler, aynı zamanda anons sistemiyle bilgilendirme yaparak uygulamaya teşvik ediyor.
Çevreye duyarlı çalışmalarını hız kesmeden sürdürdüklerini söyleyen İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü Rüveyşa Burça Turan, "Bizler, ilçemizin çeşitli bölgelerinde 10 adet ambalaj atığı toplama aracımız ve 3 adet mobil atık getirme aracımızla hizmet veriyoruz. Vatandaşlarımızda gelen talepler doğrultusunda ambalaj atıkları için kutu poşetler bırakıyor, belirlenen günlerde bu atıkların kapı önüne çıkarılmasını sağlıyoruz. Sadece toplamakla kalmıyor, anons sistemiyle vatandaşlarımızı bilgilendiriyoruz. Bursa’da en fazla atık toplayan belediye konumundayız. Günlük 20-25 ton karışık ambalaj topluyoruz. Bu da aylık 600-650 ton aralığında bir miktara karşılık geliyor. Topladığımız tüm atıklar, Sıfır Atık Yönetmeliği ve Ambalaj Atıkları Kontrol Yönetmeliği kapsamında lisanslı toplama-ayırma tesislerine gönderiliyor. Burada atıklar kağıt, karton, plastik, metal ve cam olarak ayrılıp lisanslı geri dönüşüm tesislerine iletilerek, hem ekonomiye hem de çevreye kazandırılıyor" dedi.
Uygulamadan büyük memnuniyet duyan vatandaşlar ise Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür etti.
Son Haberler
Minik ellerden Babasultan Parkı'na renkli dokunuş
Büyükşehir eliyle camiler yenileniyor
MİNİK ELLERDEN BABASULTAN PARKI’NA RENKLİ DOKUNUŞ!
Bursa'da 620 bin 931 öğrenci tatile 'merhaba' dedi
Bursa'da 13 yıldır aranan dolandırıcı yakalandı
Daltonlar’a Orhangazi’de şafak baskını : 9 gözaltı
Vincenzo Montella: "Bin tane zafere bedel bir maç oldu"
Dünya kupasını galibiyetle kapattık! Milliler son maçında ABD'yi uzatmalarda devirdi
Venezuela’daki depremlerde ölü sayısı 235’e, yaralı sayısı 4 bin 300’e yükseldi
Uluabat Gölü'nün suları çekildi; Gölyazı'da hayat normale döndü
Bursa'da tersten ilerleyen araç kamerada
Darp edilen genç kız, Yalova'da bulundu
Bursa'da genç kız darp edildi
TÜRK TEKNOLOJİ GİRİŞİMİ EQMNT TECHNOLOGIES YAPAY ZEKÂDA YENİ BİR DÖNEM BAŞLATTI: DAVRANIŞ ZEKÂSI
Büyükşehir'den Gürsu'da dere ıslahı ve kanalizasyon hatları tamamlandı