Osmangazi’de öğrenciler atık toplamak için yarıştı
Osmangazi’de öğrenciler atık toplamak için yarıştı
Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için çalışmalar yürüten
Osmangazi Belediyesi, öğrencilerde sıfır atık bilinci oluşturmak amacıyla Okullar Arası
Ödüllü Atık Toplama Yarışması düzenledi. Düzenlenen yarışmada toplam 46 ton atık
toplandı. En çok atık toplayan 3 okul düzenlenen törenle ödüllendirildi.
Haber Giriş Tarihi: 11.06.2025 14:10
Haber Güncellenme Tarihi: 11.06.2025 14:12
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bbursa.com
Osmangazi Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından gelecek
nesillere daha temiz, daha yaşanabilir bir çevre bırakmak ve öğrencilerde çevre ve sıfır
atık bilinci oluşturmak hedefiyle düzenlenen Okullar Arası Ödüllü Atık Toplama
Yarışması sona erdi. İlçede bulunan anaokulu, ilkokul ve liseler arasında gerçekleşen
yarışmada, öğrenciler en çok atığı toplamak için yarıştı. 01 Şubat 2025 ve 30 Mayıs
2025 tarihleri arasında düzenlenen Okullar Arası Ödüllü Atık Toplama Yarışması’na
katılan öğrenciler tarafından 41 bin 159 kilogram karışık ambalaj atığı, 2 bin 078
kilogram atık pil, bin 844 kilogram bitkisel atık yağ ve bin 472 kilogram da e-atık
toplandı.
Okullar Arası Ödüllü Atık Toplama Yarışması kapsamında toplanan atıklar sayesinde
390 ağacın kesilmesi, 1 milyon 844 bin metreküp suyun ve 790 dönüm tarım arazisinin
kirlenmesinin önüne geçildi. Yarışmanın ödül töreni Osmangazi Gösteri Merkezi’nde
gerçekleşti. Ödül töreni öncesinde öğrenciler, kullanılmış karton tabak ve bardak,
giyilmiş gelinlik, atık perde, çöp poşetleri, ders notu kağıtları gibi geri dönüşüm
malzemelerinden yapmış oldukları kıyafetler ve el işi ürünler ile geri dönüşümün
önemine dikkat çekti. Hürriyet Endüstri Meslek Lisesi öğrencileri ise muhteşem bir
konser verdi. Okullar Arası Ödüllü Atık Toplama Yarışması’nda Ayşe Hafsa Sultan
Anaokulu birinci, Başaran İlkokulu ikinci ve Hüseyin Karabacak İlkokulu üçüncü oldu.
Dereceye giren okulların ödül ve plaketleri Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı
Mücahit Yıldızhan tarafından verildi.
“Bu yılda aynı hassasiyet ve özenle çalışmalarımızı devam ettirmekteyiz”
Osmangazi Belediyesi olarak daha temiz ve yaşanılabilir bir Osmangazi için
çalıştıklarını ifade eden Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan,
“İlçe sınırlarımızdaki 136 mahalleden geri dönüşebilen nitelikteki kağıt, plastik, metal,
cam, bitkisel yağ, elektronik, floresan, pil, batarya ve ilaç atıklarını 18 araç 48 personel
ile haftanın 6 günü toplayarak çevrenin kirlenmesini önlüyoruz. Aynı zamanda ülke
ekonomisine de katkı sağlıyoruz. Sürdürülebilir kalkınma ilkeleri çerçevesinde
atıklarımızı kontrol altına almak, gelecek nesillere temiz gelişmiş bir ülke ve yaşanabilir
bir dünya bırakmak adına entegre bir yaklaşımla atıkların yönetimini sağlamaktayız”
dedi.
Ödül töreni, Çevre ve Sıfır Konulu Tiyatro gösterisiyle son buldu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Osmangazi’de öğrenciler atık toplamak için yarıştı
Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için çalışmalar yürüten Osmangazi Belediyesi, öğrencilerde sıfır atık bilinci oluşturmak amacıyla Okullar Arası Ödüllü Atık Toplama Yarışması düzenledi. Düzenlenen yarışmada toplam 46 ton atık toplandı. En çok atık toplayan 3 okul düzenlenen törenle ödüllendirildi.
Osmangazi Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından gelecek
nesillere daha temiz, daha yaşanabilir bir çevre bırakmak ve öğrencilerde çevre ve sıfır
atık bilinci oluşturmak hedefiyle düzenlenen Okullar Arası Ödüllü Atık Toplama
Yarışması sona erdi. İlçede bulunan anaokulu, ilkokul ve liseler arasında gerçekleşen
yarışmada, öğrenciler en çok atığı toplamak için yarıştı. 01 Şubat 2025 ve 30 Mayıs
2025 tarihleri arasında düzenlenen Okullar Arası Ödüllü Atık Toplama Yarışması’na
katılan öğrenciler tarafından 41 bin 159 kilogram karışık ambalaj atığı, 2 bin 078
kilogram atık pil, bin 844 kilogram bitkisel atık yağ ve bin 472 kilogram da e-atık
toplandı.
Okullar Arası Ödüllü Atık Toplama Yarışması kapsamında toplanan atıklar sayesinde
390 ağacın kesilmesi, 1 milyon 844 bin metreküp suyun ve 790 dönüm tarım arazisinin
kirlenmesinin önüne geçildi. Yarışmanın ödül töreni Osmangazi Gösteri Merkezi’nde
gerçekleşti. Ödül töreni öncesinde öğrenciler, kullanılmış karton tabak ve bardak,
giyilmiş gelinlik, atık perde, çöp poşetleri, ders notu kağıtları gibi geri dönüşüm
malzemelerinden yapmış oldukları kıyafetler ve el işi ürünler ile geri dönüşümün
önemine dikkat çekti. Hürriyet Endüstri Meslek Lisesi öğrencileri ise muhteşem bir
konser verdi. Okullar Arası Ödüllü Atık Toplama Yarışması’nda Ayşe Hafsa Sultan
Anaokulu birinci, Başaran İlkokulu ikinci ve Hüseyin Karabacak İlkokulu üçüncü oldu.
Dereceye giren okulların ödül ve plaketleri Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı
Mücahit Yıldızhan tarafından verildi.
“Bu yılda aynı hassasiyet ve özenle çalışmalarımızı devam ettirmekteyiz”
Osmangazi Belediyesi olarak daha temiz ve yaşanılabilir bir Osmangazi için
çalıştıklarını ifade eden Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldızhan,
“İlçe sınırlarımızdaki 136 mahalleden geri dönüşebilen nitelikteki kağıt, plastik, metal,
cam, bitkisel yağ, elektronik, floresan, pil, batarya ve ilaç atıklarını 18 araç 48 personel
ile haftanın 6 günü toplayarak çevrenin kirlenmesini önlüyoruz. Aynı zamanda ülke
ekonomisine de katkı sağlıyoruz. Sürdürülebilir kalkınma ilkeleri çerçevesinde
atıklarımızı kontrol altına almak, gelecek nesillere temiz gelişmiş bir ülke ve yaşanabilir
bir dünya bırakmak adına entegre bir yaklaşımla atıkların yönetimini sağlamaktayız”
dedi.
Ödül töreni, Çevre ve Sıfır Konulu Tiyatro gösterisiyle son buldu.
Son Haberler
Makas atan otomobille birlikte iki araç dereye uçtu
Nilüfer'de katı atık tesisine karşı tek ses: "Çöplük istemiyoruz"
Yeşilçam'ın usta ismiydi... Kadir inanır hayatını kaybetti!
Yıldırım'da sokaklar çocuklar için dönüşüyor
Bursa Büyükşehir'den 17 ilçede aşure ikramı
Başkan Erkan Aydın Öğrencilere Karnelerini Verdi
Nilüfer Belediyesi stratejik planını güncelliyor
Ankara’daki NATO Zirvesi’nde 56 bin emniyet ve jandarma personeli görev yapacak
Bursa'da öğretmenlerden hakemlere şiddet
Kozahan'da masa ve sandalyeler yeniden toplatıldı
Vinç aracın üzerine devrildi, kepçe dereye uçtu: Korku dolu anlar kamerada
Gençler sordu Başkan Erol cevapladı
Minik ellerden Babasultan Parkı'na renkli dokunuş
Büyükşehir eliyle camiler yenileniyor
MİNİK ELLERDEN BABASULTAN PARKI’NA RENKLİ DOKUNUŞ!