Bursa'da bir araya gelen öğrenciler, orman yangınlarına ve çevre kirliliğine dikkat çekmek için ellerindeki poşetlerle ormanda çöp topladı. Çöp toplayanların arasında yer alan 4 yaşındaki Güneş ise herkese örnek olarak, "Biz topluyoruz siz atıyorsunuz. Benim ormanım burası" diye konuştu.
Haber Giriş Tarihi: 18.05.2026 15:03
Haber Güncellenme Tarihi: 18.05.2026 15:04
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.bbursa.com
Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin de etkisiyle orman yangınlarının oluşma riski her geçen gün daha da artarken, tüm Türkiye'de olduğu gibi Bursa'da da 'Orman Benim' etkinliğim düzenlendi. Yıldırım ilçesindeki birçok ortaokul ve lise öğrencisinin katıldığı etkinlikte, vali yardımcısı ve kaymakam da eline poşet alıp çöp topladı. Ancak en dikkat çeken ise İdil ve Burak çiftinin 4 yaşındaki oğulları Güneş'in serzenişi oldu. Güneş, "Orman benim. Siz çöp atmayın. Biz topluyoruz. Ama siz atıyorsunuz. Benim ormanım burası" dedi.
Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan ise, "Artan orman yangınlarıyla mücadele çalışmalarında öncelikli strateji, yangın öncesi alınması gereken önleyici tedbirlerdir. Son 10 yılın yangın istatistiklerine bakıldığında çıkan orman yangınlarının yüzde 92'sinin insan kaynaklı çıktığı görülmektedir. Toplumsal bir sahiplenme ile başarıya ulaşacağına inandığımız 'Orman Benim' kampanyası ile toplumsal farkındalık oluşturup, yangın sayılarını ciddi oranda düşürmeyi, böylece mevcut söndürme kapasitemizi daha verimli kullanarak toplumumuz için bir tehdit haline dönüşen orman yangınlarının zararlarını en aza indirmeyi hedefliyoruz. Bugün burada gereken temizliği yaparak, yanıcı madde miktarını azaltmaktayız" ifadelerini kullandı.
Ormanların sadece orman teşkilatının değil, herkesin olduğunun farkında olmak gerektiğini belirten Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan da, "Orman gerçekten de bu ülkenin, dünyanın ve Bursa'da korumamız gereken en büyük değerlerimizden bir tanesidir. Bursa, yeşiliyle ön plana çıkmaktadır. Yeşil Bursa'nın bu zenginliğini korumamız gerekiyor" diye konuştu.
Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, Yıldırım İlçe Kaymakamı Metin Esen, Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan, öğrenciler ve katılımcılar ellerine aldıkları poşetlerle adım adım ilerleyerek ormanlık alandaki çöpleri topladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Güneş'ten herkesi utandıran serzeniş
Bursa'da bir araya gelen öğrenciler, orman yangınlarına ve çevre kirliliğine dikkat çekmek için ellerindeki poşetlerle ormanda çöp topladı. Çöp toplayanların arasında yer alan 4 yaşındaki Güneş ise herkese örnek olarak, "Biz topluyoruz siz atıyorsunuz. Benim ormanım burası" diye konuştu.
Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin de etkisiyle orman yangınlarının oluşma riski her geçen gün daha da artarken, tüm Türkiye'de olduğu gibi Bursa'da da 'Orman Benim' etkinliğim düzenlendi. Yıldırım ilçesindeki birçok ortaokul ve lise öğrencisinin katıldığı etkinlikte, vali yardımcısı ve kaymakam da eline poşet alıp çöp topladı. Ancak en dikkat çeken ise İdil ve Burak çiftinin 4 yaşındaki oğulları Güneş'in serzenişi oldu. Güneş, "Orman benim. Siz çöp atmayın. Biz topluyoruz. Ama siz atıyorsunuz. Benim ormanım burası" dedi.
Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan ise, "Artan orman yangınlarıyla mücadele çalışmalarında öncelikli strateji, yangın öncesi alınması gereken önleyici tedbirlerdir. Son 10 yılın yangın istatistiklerine bakıldığında çıkan orman yangınlarının yüzde 92'sinin insan kaynaklı çıktığı görülmektedir. Toplumsal bir sahiplenme ile başarıya ulaşacağına inandığımız 'Orman Benim' kampanyası ile toplumsal farkındalık oluşturup, yangın sayılarını ciddi oranda düşürmeyi, böylece mevcut söndürme kapasitemizi daha verimli kullanarak toplumumuz için bir tehdit haline dönüşen orman yangınlarının zararlarını en aza indirmeyi hedefliyoruz. Bugün burada gereken temizliği yaparak, yanıcı madde miktarını azaltmaktayız" ifadelerini kullandı.
Ormanların sadece orman teşkilatının değil, herkesin olduğunun farkında olmak gerektiğini belirten Bursa Vali Yardımcısı Hulusi Doğan da, "Orman gerçekten de bu ülkenin, dünyanın ve Bursa'da korumamız gereken en büyük değerlerimizden bir tanesidir. Bursa, yeşiliyle ön plana çıkmaktadır. Yeşil Bursa'nın bu zenginliğini korumamız gerekiyor" diye konuştu.
Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, Yıldırım İlçe Kaymakamı Metin Esen, Bursa Orman Bölge Müdürü Erdal Şahan, öğrenciler ve katılımcılar ellerine aldıkları poşetlerle adım adım ilerleyerek ormanlık alandaki çöpleri topladı.
Son Haberler
Bursa'da sel...Duyarlı vatandaşlar sele rağmen yırtılan Türk Bayrağını yerden kaldırdı
Bursa Şehir Hastanesi'ne bin 500 araçlık otopark müjdesi
Trafik kavgasının böylesi… ‘Önüne bak’ dedi, ortalık savaş alanına döndü
Başkan Vekili Biba, inegöllü vatandaşların talebi kısa sürede yerine getirildi
Gemlik’te kayıp şahıstan acı haber
Nilüfer’de çevre kahramanları ödüllendirildi
Orhangazi'deki kazada ağır yaralanmıştı, hayat mücadelesi 5 gün sürdü
19 yıl hapis cezasıyla aranıyordu, cezaevi firarisi yakalandı
Osmangazi’de En Çevreci Okullar Belli Oldu
Osmangazi’de Orhan Kemal’in Aydınlığında Anlamlı Buluşma
Başkan Erkan Aydın Vatandaşların Taleplerini Yerinde Dinledi
Osmangazi Meydanı’nda Tarihi Start
Gürsu'nun 30 yıllık hayali gerçek oluyor
Bursa'da kaçak yapıyla mücadelede yeni dönem
Yıldırım 'Sıfır Atık'ta Türkiye'ye örnek oluyor